LA BAYONI, MUHAMAD SYAIDIN (2022) KINERJA BADAN KEPEGAWAIAN DAERAH DALAM PELAYANAN ADMINISTRASI KEPEGAWAIAN DI KABUPATEN HALMAHERA UTARA PROVINSI MALUKU UTARA. Diploma thesis, INSTITUT PEMERINTAHAN DALAM NEGERI.
|
Text
Repository Skripsi Muhamad Syaidin La Bayoni.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT Problem Statement/Background (GAP): The Regional Personnel Agency (BKD) of North Halmahera Regency in carrying out personnel administration services has various problems, one of the problems is the appointment where there are still individuals who take advantage of opportunities in narrowness, namely deceiving the people in North Halmahera Regency in appointing civil servants without participating in a selection by reciprocally paying them with money in return for his efforts. In addition, based on informants that the author met with the problem of mutations that occurred in the North Halmahera district itself, there were several ASNs who had worked for a long time and met the requirements for rank but were not given positions. On the other hand, ASN who have not fulfilled the rank requirements are given a position (PLT). Purpose: The purpose of this study was to determine, analyze and describe employee performance as measured from aspects of goals, standards, feedback, tools/means, competencies, opportunities and motives at the Regional Personnel Agency Office, North Halmahera Regency, North Maluku Province as well as other factors. inhibiting factors and efforts to overcome inhibiting factors in Personnel Administration Services. Method: The research design used in this study is a qualitative research using descriptive methods and inductive approaches. Data collection techniques use 3 ways, namely; interviews, observations and documentation. Then the data - the data collected were analyzed by data reduction techniques, data presentation and drawing conclusions. Result: The results of this study indicate that the performance of employees in personnel administration services is quite optimal. This can be seen from clear goals, measurable standards, feedback that is quite good but not optimal, good employee competencies, opportunities given to employees and motives, namely the encouragement and motivation given. However, there is still a shortage of tools/facilities in providing services. Conclusion: The Regional Personnel Board of North Halmahera Regency, North Maluku Province, in improving employee performance, especially in the field of personnel administration services, has been quite optimal. Keywords: Performance, Employees, Service ABSTRAK Permasalahan/Latar Belakang (GAP): Badan Kepegawaian Daerah (BKD) kabupaten halmahera utara dalam menjalankan pelayanan administrasi kepegawaian memiliki berbagai masalah salah satu masalahnya adalah pengangkatan dimana masih saja ada oknum yang memanfaatkan kesempatan dalam kesempitan yaitu menipu masyarakat di kabupaten halmahera utara dalam pengangkatan PNS tanpa mengikuti seleksi dengan timbal balik membayarnya dengan uang sebagai timbal balik dari usahanya. Selain itu berdasarkan informan yang penulis temui masalah Mutasi yang terjadi di kabupaten halmahera utara sendiri yaitu ada beberapa ASN yang telah lama bekerja dan memenuhi syarat kepangkatan tapi tidak diberikan jabatan. Sebaliknya, ASN yang belum memenuhi syarat kepangkatan justru diberikan jabatan (PLT). Tujuan: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui, menganalisis dan mendeskripsikan mengenai Kinerja Pegawai yang diukur dari aspek tujuan, standar, umpan balik, alat/sarana, kompetensi, peluang dan motif pada Kantor Badan Kepegawaian Daerah Kabupaten Halmahera Utara Provinsi Maluku Utara serta faktor-faktor penghambat dan upaya mengatasi faktor penghambat dalam Pelayanan Administrasi Kepegawaian. Metode: Desain penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan menggunakan metode deskriptif dan pendekatan induktif. Teknik pengumpulan data menggunakan 3 cara yaitu; wawancara, observasi dan dokumentasi. Kemudian data – data yang terkumpul dianalisis dengan teknik reduksi data, penyajian data dan penarikan kesimpulan. Hasil/Temuan: Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa kinerja pegawai dalam pelayanan administrasi kepegawaian sudah cukup optimal. Hal ini dilihat dari tujuan yang jelas, standar yang terukur, umpan balik yang cukup baik namun belum optimal, kompetensi pegawai yang baik, peluang yang diberikan kepada pegawai dan motif yaitu dorongan dan motivasi yang diberikan. Namun, masih kekurangan alat/ sarana dalam melakukan pelayanan. Kesimpulan: Badan Kepegawaian Daerah Kabupaten Halmahera Utara Provinsi Maluku Utara dalam meningkatkan kinerja pegawai khususnya pada bidang pelayanan administrasi kepegawaian sudah cukup optimal. Kata Kunci: Kinerja, Pegawai, Pelayanan
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | Q Science > Q Science (General) |
Divisions: | Faculty of Goverment Management > Local Government Administration |
Depositing User: | Administrasi Pemerintahan Daerah FMP |
Date Deposited: | 21 Jun 2022 07:22 |
Last Modified: | 21 Jun 2022 07:22 |
URI: | http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/9773 |
Actions (login required)
View Item |