BANGSAWAN, A. PUTRA (2022) EFEKTIVITAS PENERAPAN E-GOVERNMENT DALAM LAYANAN PENGADUAN APLIKASI BARUGA DINAS KOMUNIKASI INFORMATIKA STATISTIK DAN PERSANDIAN PROVINSI SULAWESI SELATAN. Diploma thesis, INSTITUT PEMERINTAHAN DALAM NEGERI.
|
Text
A.PUTRABANGSAWAN_29.1349_G1_TRIP.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT (in english) Problem/Background (GAP): (Contains the background behind the research). The author focuses on the problems experienced by the community related to public services provided by the South Sulawesi Provincial government, especially complaint services through the Baruga Application. Objectives: The purpose of this research is to see how effective the use of the Baruga application is in providing public services and resolving complaints from the people of South Sulawesi Province with the scope of research based on aspects of the procedure for using the Baruga Application. Methods: The method used in this research is descriptive qualitative research method. The technique of collecting data and information is done by interview, documentation, and triangulation. Meanwhile, the data analysis technique was carried out by data reduction, data presentation, and drawing conclusions. Results/Findings: The results of this study indicate that the Effectiveness of the Implementation of E-Government in the Baruga Application Complaint Service is related to the public services of the South Sulawesi Provincial Government. Keywords: Use, Effectiveness, Public Service, Baruga Application ABSTRAK (in bahasa) Permasalahan/Latar Belakang (GAP): (Berisi background yang melatarbelakangi penelitian). Penulis berfokus pada permasalahan yang dialami masyarakat terkait pelayanan publik yang diberikan pemerintah Provinsi Sulawesi Selatan khususnya layanan pengaduan melalui adanya Aplikasi Baruga. Tujuan: Tujuan dari penelitian ini adalah melihat seberapa efektif penggunaan aplikasi Baruga dalam memberikan pelayanan publik dan menyelesaikan pengaduan aspirasi masyarakat Provinsi Sulawesi Selatan dengan lingkup penelitian berdasarkan aspek prosedur penggunaan Aplikasi Baruga. Metode: Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian kualitatif deskriptif. Adapun teknik pengumpulan data dan informasi dilakukan dengan wawancara, dokumentasi, dan trianggulasi. Sedangkan, teknik analisis data dilakukan dengan reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan.. Hasil/Temuan: Hasil Penelitian ini menunjukkan bahwa Efektivitas Penerapan E-Government Dalam Layanan Pengaduan Aplikasi Baruga terkait pelayanan publik Pemerintah Provinsi Sulawesi Selatan. Keywords: Penggunaan, Efektivitas, Pelayanan Publik, Aplikasi Baruga
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) |
Divisions: | Campus > IPDN Kampus Jatinangor |
Depositing User: | Teknologi Rekayasa Informasi Pemerintahan FMP |
Date Deposited: | 24 May 2022 04:56 |
Last Modified: | 24 May 2022 04:56 |
URI: | http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/6696 |
Actions (login required)
View Item |