EVALUASI USER INTERFACE PADA WEBSITE PEMERINTAH KABUPATEN ASAHAN

Al, Fakhriza Aqil and Asri, Budding, S.Sos., M.Si (2024) EVALUASI USER INTERFACE PADA WEBSITE PEMERINTAH KABUPATEN ASAHAN. Diploma thesis, IPDN.

[img]
Preview
Text
REPOSITORY AQIL.pdf

Download (424kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT Problem Statement/Background (GAP) : The development of technology has led the government of the asahan district to Using websites asa publication medium to the public, however, as time has not yet been conducted with an evaluation of user interface (UI) from the web, researchers are using heuristic signature (he) methods to identify gaps in UI and enhance usability and user satisfaction in accessing information Public. Purpose : The study USES data analysis techniques that involve data reduction, presentation of data, and drawing conclusions. Method : This research uses qualitative methods with The study USES data analysis techniques that involve data reduction, presentation of data, and drawing conclusions. Result : The results of the evaluation, based on the urgency of the problem and the lowered rating. User evaluation result. The web interface of the government website of asahan district shows the need mprovements on the aspect of recognition rather than recall based on which can be used asa basis for offering recommendations Design corrections. Conclusion : Through several aspects of heuristic recall that each aspect has its own assessment and distinct recommendations including the need for improvement in the aspect of recognition rather than recall. Keywords : Government Websites, Heuristic Evaluations, User Interfaces, ABSTRAK Permasalahan (GAP) : Perkembangan teknologi telah mendorong Pemerintah Kabupaten Asahan untuk menggunakan website sebagai media publikasi ke masyarakat, namun seiring berjalannya waktu belum pernahnya dilakukan evaluasi terhadap antarmuka pengguna (UI) dari website sehingga peneliti menggunakan metode Heuristic Evaluation (HE) untuk mengidentifikasi kekurangan dalam UI dan meningkatkan usability serta kepuasan pengguna dalam mengakses informasi publik. Tujuan : melakukan evaluasi terhadap website pemerintah Kabupaten Asahan. Metode : Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif dengan menggunakan menggunakan teknik analisis data yang melibatkan reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Hasil/Temuan : Hasil evaluasi user interface pada Website Pemerintah Kabupaten Asahan menunjukkan perlunya perbaikan pada aspek Recognition Rather than Recall berdasarkan yang dapat dijadikan dasar untuk memberikan rekomendasi perbaikan desain. Kesimpulan : Melalui beberapa aspek pada heuristic evaluation bahwa tiap aspek memiliki penilaian masing-masing serta rekomendasi yang berbeda termasuk perlunya perbaikan pada aspek recognition rather than recall. Kata Kunci : Website Pemerintah, Evaluasi Heuristik, Antarmuka Pengguna,

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Campus > IPDN Kampus Jatinangor
Depositing User: Teknologi Rekayasa Informasi Pemerintahan FMP
Date Deposited: 10 Jul 2024 06:03
Last Modified: 10 Jul 2024 06:03
URI: http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/19481

Actions (login required)

View Item View Item