Munawaroh, Rabiatul Muti'adawiyah and Kusuma, Fanila Kasmita (2024) Strategi Pelaksanaan Standar Pelayanan Minimal Sub-Urusan Bencana Pada Badan Penanggulangan Bencana Daerah Kabupaten Tulungagung. Other thesis, IPDN.
|
Text
Strategi Pelaksanaan Standar Pelayanan Minimal Sub-Urusan Bencana pada Badan Penanggulangan Bencana Daerah Kabupaten Tulungagung.pdf Download (251kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT Problems/Background (GAP): The Minimum Service Standards represent the mandatory governmental affairs to which every citizen is entitled at a minimum level. The Tulungagung Regency Government, in managing governmental affairs for disaster management, implements the Minimum Service Standards for the Disaster Sub-Affairs through the Regional Disaster Management Agency of Tulungagung Regency. Purpose: The purpose of this study is to determine the strategy for implementing the Minimum Service Standards for the Disaster Sub-Affairs at the Regional Disaster Management Agency of Tulungagung Regency. Method: This research employs a qualitative descriptive method using an inductive approach with interviews, observations, and documents as data collection techniques. Result: The findings that the author found in this research are that there is still a lack of quantity and quality of human resources, infrastructure is still inadequate, and commitment between relevant Regional Apparatus Organizations is still less than optimal in implementing The Minimum Service Standards for disaster sub-affairs in the Tulungagung Regency. Conclusion: This study shows that the strategy for implementing the Minimum Service Standards for the disaster sub-affairs at Regional Disaster Management Agency Tulungagung is quite good but not yet optimal. This is evidenced by an increase in achievement percentage; however, two service aspects have not yet met the Minimum Service Standards, indicating they have not reached 100%. Keywords: Implementation Strategy, Minimum Service Standards, Regional Disaster Management Agency ABSTRAK Permasalahan (GAP): Standar Pelayanan Minimal merupakan urusan pemerintahan wajib yang berhak diperoleh setiap warga negara secara minimal. Pemerintah Kabupaten Tulungagung dalam pelaksanaan urusan pemerintahan dalam penanggulangan bencana melaksanakan Standar Pelayanan Minimal Sub-Urusan Bencana melalui Badan Penanggulangan Bencana Daerah Kabupaten Tulungagung. Tujuan: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi pelaksanaan Standar Pelayanan Minimal Sub-Urusan Bencana pada Badan Penanggulangan Bencana Daerah Kabupaten Tulungagung. Metode: Penelitian ini menggunakan metode penelitian deskriptif kualitatif melalui pendekatan induktif dengan wawancara, observasi, dan dokumen sebagai teknik pengumpulan data. Hasil/Temuan: Temuan yang penulis temukan dalam penelitian ini adalah masih kurangnya kuantitas dan kualitas sumber daya manusia, sarana prasarana yang masih kurang memadai, dan Komitmen antar Organisasi Perangkat Daerah terkait masih kurang maksimal dalam pelaksanaan Standar Pelayanan Minimal sub-urusan bencana di Kabupaten Tulungagung. Kesimpulan: Penelitian ini menunjukkan bahwa strategi pelaksanaan Standar Pelayanan Minimal sub-urusan bencana pada Badan Penanggulangan Bencana Daerah Tulungagung sudah cukup baik namun masih belum maksimal, hal ini ditunjukkan dari adanya peningkatan persentase capaian namun pada 2 aspek pelayanan masih belum mencapai target Standar Pelayanan Minimal atau bisa dikatakan belum mencapai 100%. Kata Kunci: Strategi Pelaksanaan, Standar Pelayanan Minimal, Badan Penanggulangan Bencana Daerah
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Faculty of Goverment Management > Safety Management and Public Security |
Depositing User: | Manajemen Keamanan dan Keselamatan Publik FPM |
Date Deposited: | 04 Jun 2024 03:35 |
Last Modified: | 04 Jun 2024 03:35 |
URI: | http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/17315 |
Actions (login required)
View Item |