syafardi, aldi maulana (2023) KUALITAS PELAYANAN ADMINISTRASI TERPADU KECAMATAN (Studi Pada Kecamatana Loa Janan Ilir dan Kecamatan Sambutan di Kota Samarinda Provinsi Kalimantan Timur). Other thesis, Institut Pemerintahan Dalam Negeri.
|
Text
Repository FIx.pdf Download (301kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT Problem Statement/Background (GAP): The author focuses on assessing the quality of Sub-district Integrated Administrative Services (PATEN) in Samarinda City, East Kalimantan Province. Purpose: The purpose of this study is to determine and analyze the Quality of Sub-district Integrated Administration Services (PATEN). To know and analyze the supporting and inhibiting factors of the quality of sub-district integrated administration services (PATEN), to know and analyze efforts to overcome the inhibiting factors of the quality of sub-district integrated administration services (PATEN). Method: The research method used is descriptive qualitative research and with data collection techniques using interviews, observation, and documentation. Result: From the research conducted by the author, the results obtained are that the quality of sub-district integrated administration services (PATEN) in Samarinda City has been running well, but in the process there are still obstacles due to the lack of physical facilities and outdated offices so that the services provided cannot be provided optimally. Conclusion: The Integrated Sub-district Administration Service (PATEN) in Samarinda City is already quite good in its implementation because there are only a few complaints raised by the community regarding the services provided and most service recipients are satisfied with the services received. Keywords: Quality, District, District Integrated Administrative Service ABSTRAK Permasalahan/Latar Belakang (GAP): Penulis berfokus pada penilaian kualitas Pelayanan Administrasi Terpadu Kecamatan (PATEN) di Kota Samarinda Provinsi Kalimantan Timur Tujuan: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis Kualitas Pelayanan Administrasi Terpadu Kecamatan (PATEN). Untuk mengetahui dan menganalisis faktor-faktor pendukung dan penghambat kualitas pelayanan administrasi terpadu kecamatan (PATEN), untuk mengetahui dan menganalisis upaya-upaya mengatasi faktor-faktor penghambat kualitas pelayanan administrasi terpadu kecamatan (PATEN). Metode: Metode penelitian yang digunakan adalah penelitian kualitatif deskriptif dan dengan teknik pengumpulan data menggunakan wawancara,, observasi, dan dokumentasi. Hasil/Temuan: Dari penelitian yang dilakukan oleh penulis, hasil yang diperoleh adalah kualitas pelayanan administrasi terpaddu kecamatan (PATEN) di Kota Samarinda sudah berjalan dengan baik namun dalam prosesnya masih ditemui kendala dikarenakan sarana fisik kantor yang kurang dan masih ketinggalan jaman sehingga pelayanan yang diberikan tidak dapat diberikan secara maksimal. Kesimpulan: Pelayanan Administrasi Terpadu kecamatan (PATEN) di Kota Samarinda sudah cukup baik dalam pelaksanaannya karena hanya sedikit keluhan tang dilontarkan oleh masyarakat terkait Pelayanan yang diberikan dan Sebagian penerima layanan merasa puas dengan pelayanan yang diterima. Kata kunci: Kualitas, Kecamatan, Pelayanan Administrasi Terpadu Kecamatan
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Campus > IPDN Kampus Jatinangor |
Depositing User: | Administrasi Pemerintahan Daerah FMP |
Date Deposited: | 24 Jul 2023 07:17 |
Last Modified: | 24 Jul 2023 07:17 |
URI: | http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/16144 |
Actions (login required)
View Item |