PELAYANAN E-ACCESS BAGI PEGAWAI DI DINAS KOMUNIKASI DAN INFORMATIKA KABUPATEN MERAUKE

SELFI MAKDALENA MUYAK, SELFI (2022) PELAYANAN E-ACCESS BAGI PEGAWAI DI DINAS KOMUNIKASI DAN INFORMATIKA KABUPATEN MERAUKE. Diploma thesis, INSTITUT PEMERINTAHAN DALAM NEGERI.

[img]
Preview
Text
Selfi Makdalena Muyak_29.1830_Pelayanan E-access bagi Pegawai di Dinas Komunikasi dan Informatika Kabupaten Merauke.pdf

Download (892kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT Problem Statement/Background (GAP) Technological developments encourage the Merauke Regency Communication and Information Office to run e-access services which is a centralized hotspot user management application specifically for employees in the Merauke Regency Regional Apparatus Organization. Purpose of this paper is to find out the problems and efforts to overcome problems in e-access services. Method used is descriptive qualitative with a deductive approach. Data collection techniques were carried out by observation, interviews and documentation. For data analysis, the writer uses data reduction, data presentation and drawing conclusions. Results of this study are e-access services have not been implemented optimally. This can be seen based on the theory used by the author, namely the factors of public services and the results obtained that problems that occur in e-access services are devices that are not yet available, technological understanding is still lacking, users are disabled, network connection loss, Regional Apparatus Organization is not yet installed network, no call center service available, slow response from service providers, damaged equipment and employees who forget their passwords. Efforts are being made to solve the problem by providing computer equipment at the district office, periodic socialization, notification to employees if a user is disabled, expansion of e-access network development, use of dude application, addition of technicians, maintenance of equipment and reporting to e-access admin. Conclusion based on the results of research conducted by the author of the e-access service at the Department of Communication and Information Merauke Regency it has been carried out well but still needs to be improved so that it will be better in the future. Keywords: e-access, Service, Network, Problems, Effort ABSTRAK Permasaahan/Latar Belakang perkembangan teknologi mendorong Dinas Komunikasi dan Informatika Kabupaten Merauke untuk menjalankan pelayanan e-access yang merupakan aplikasi manajemen user hotspot terpusat yang dikhususkan untuk pegawai di Organisasi Perangkat Daerah Kabupaten Merauke. Tujuan penulisan ini adalah untuk mengetahui permasalahan dan upaya untuk mengatasi permasalahan pada pelayanan e-access. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif dengan pendekatan deduktif. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan observasi, wawancara dan dokumentasi. Untuk analisis data penulis menggunakan reduksi data, penyajian data dan penarikan kesimpulan. Hasil/Temuan penelitian ini adalah pelayanan e-access belum terlaksana dengan maksimal. Hal ini dapat diketahui berdasarkan teori yang digunakan oleh penulis yaitu faktor-faktor pelayanan umum dan diperoleh hasil permasalahan yang terjadi dalam pelayanan e-access adalah perangkat yang belum tersedia, pemahaman teknologi masih kurang, user dinonaktifkan, hilangnya koneksi jaringan, Organisasi Perangkat Daerah yang belum terpasang jaringan, belum tersedia layanan call center, respon yang lambat dari pemberi layanan, rusaknya perangkat dan pegawai yang lupa password. Upaya yang dilakukan untuk mengatasi permasalahan adalah penyediaan perangkat komputer dikantor distrik, sosialisasi dilakukan secara berkala, pemberitahuan kepada pegawai jika user dinonaktifkan, perluasan pembangunan jaringan e-access, penggunaan aplikasi dude, penambahan teknisi, pemeliharaan perangkat dan melaporkan kepada admin e-access. Kesimpulan berdasarkan hasil penelitian yang dilakukan oleh penulis pelayanan e-access di Dinas Komunikasi dan Informatika Kabupaten Merauke sudah terlaksana dengan baik namun masih perlu ditingkatkan lagi agar semakin baik kedepannya. Kata Kunci: e-access, Pelayanan, Jaringan, Permasalahan, Upaya

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: Campus > IPDN Kampus Jatinangor
Depositing User: Teknologi Rekayasa Informasi Pemerintahan FMP
Date Deposited: 31 May 2022 01:05
Last Modified: 31 May 2022 01:05
URI: http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/6922

Actions (login required)

View Item View Item