ARIFTAMA, MIFTAHUL and Eviany, M.Si, Dr. Dra. Eva (2024) PENERTIBAN REKLAME OLEH SATUAN POLISI PAMONG PRAJA DI KABUPATEN AGAM PROVINSI SUMATERA BARAT. Other thesis, IPDN.
|
Text
miftahul ariftam.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT Problem/Background (GAP): Satpol PP Agam Regency has its own challenges in regulating billboards that are not in accordance with the provisions. Purpose: The purpose of this study is to describe and analyze the regulation of billboards not in accordance with the provisions in Agam Regency by the Civil Service Police Unit and to describe and analyze the supporting and inhibiting factors of the regulation of billboards in Agam Regency. Method: This study uses qualitative descriptive method with inductive approach. Data collection techniques include interviews, observations and documentation. Results/Findings: The results of this study show how the regulation of billboards is not in accordance with the provisions by the Satpol PP Agam Regency which is carried out quite well but not optimally, this can be seen from the owners of billboards who violate the rules still do not have the awareness to comply with regulations. Conclusion: Then there has not been an official and regular counseling even though this is the task of Satpol PP, as well as people who are still unfamiliar with the rules for installing billboards that should get education through counseling just now. Regulatory infrastructure facilities that are still relatively minimal and the lack of personnel of Satpol PP Agam Regency are factors that have not maximized the regulation of billboards not in accordance with the provisions in Agam Regency. Keywords: Regulation, Billboard, Civil Service Police Unit ABSTRAK Permasalahan/Latar Belakang (GAP): . Satpol PP Kabupaten Agam mempunyai tantangan tersendiri dalam melakukan penertiban terhadap reklame yang tidak sesuai ketentuan. Tujuan: Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan dan menganalisis penertiban reklame tidak sesuai ketentuan di Kabupaten Agam oleh Satuan Polisi Pamong Praja dan untuk mendeskripsikan dan menganalisis faktor pendukung dan penghambat penertiban reklame di Kabupaten Agam. Metode: Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif dengan pendekatan induktif. Teknik pengumpulan data berupa wawancara, observasi dan dokumentasi. Hasil/Temuan: pengambilan data sampel menggunakan Purposive Sampling. Hasil penelitian ini menunjukkan bagaimana penertiban reklame tidak sesuai ketentuan oleh Satpol PP Kabupaten Agam yang terlaksana cukup baik namun belum maksimal, hal ini dapat dilihat dari pemilik reklame yang melanggar aturan masih belum memilik kesadaran untuk mematuhi peraturan. Kesimpulan: Kemudian belum terlaksananya penyuluhan secara resmi dan teratur padahal hal ini merupakan tugas Satpol PP, serta masyarakat yang masih awam dengan aturan pemasangan reklame yang seharusnya mendapatkan edukasi melalui penyuluhan tadi. Sarana Prasarana penertiban yang masih tergolong minim serta kurangnya jumlah personil Satpol PP Kabupaten Agam menjadi faktor belum maksimalnya penertiban reklame tidak sesuai ketentuan di Kabupaten Agam. Kata Kunci: Penertiban, Reklame, Satuan Polisi Pamong Praja
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | Praktik Perpolisian Tata Pamong FPM |
Date Deposited: | 19 Jul 2024 00:19 |
Last Modified: | 19 Jul 2024 00:19 |
URI: | http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/19918 |
Actions (login required)
View Item |