KINERJA PEGAWAI NEGERI SIPIL DALAM PENGEMBANGAN WISATA DI DINAS KEPEMUDAAN, OLAHRAGA,`DAN PARIWISATA (DISPORAPAR) KOTA METRO PROVINSI LAMPUNG

Aprilia, iis and tajudin, ajud (2024) KINERJA PEGAWAI NEGERI SIPIL DALAM PENGEMBANGAN WISATA DI DINAS KEPEMUDAAN, OLAHRAGA,`DAN PARIWISATA (DISPORAPAR) KOTA METRO PROVINSI LAMPUNG. Diploma thesis, IPDN.

[img] Text
REPOSITORI IIS APRILIA.pdf

Download (169kB)

Abstract

ABSTRACT (in english) Problem Statement/Background (GAP): The background of this thesis writing is related to the performance of Civil Servants in the Development of Tourism in the Department of Youth, Sports and Tourism (DISPORAPAR) of Metro City, Lampung Province, which has not been optimal. Purpose : The objective of this research is to identify and analyze the performance, factors inhibiting performance, and efforts made by Civil Servants in the development of tourism in the Department of Youth, Sports, and Tourism (DISPORAPAR) of Metro City, Lampung Province. Method : The research method used is qualitative descriptive research with an inductive approach. Data collection techniques used are interviews, observations, and documentation. Result : The findings of this research are the limitations in the quality and quantity of employees of the Department of Youth, Sports, and Tourism (DISPORAPAR) of Metro City, as well as budget constraints in tourism management. The initiatives to improve the performance of tourism management employees of the Department of Youth, Sports, and Tourism of Metro City (DISPORAPAR) are the first and second initiatives in order to enhance the quality of employees of the Department of Youth, Sports, and Tourism of Metro City (DISPORAPAR) by collaborating with third parties, in this case, the private sector, to overcome budget limitations. Conclusion : It shows that the performance of Civil Servants in the development of tourism in the Department of Youth, Sports, and Tourism (DISPORAPAR) of Metro City, Lampung Province, based on performance indicators, is already good in terms of independence (reliability), spontaneity (initiative), adaptability, and cooperation. However, in terms of the quality and quantity of work indicators, it is still considered not optimal. Keywords: Performance, Tourism Development, Civil Servants. ABSTRAK (in bahasa) Permasalahan (GAP) : Hal yang melatarbelakangi penulisan skripsi ini adalah terkait Kinerja Pegawai Negeri Sipil Dalam Pengembangan Wisata di Dinas Kepemudaan, Olahraga Dan Pariwisata (DISPORAPAR) Kota Metro Provinsi Lampung yang belum maksimal. Tujuan : Tujuan penelitian ini mengetahui dan menganalisis kinerja, faktor penghambat kinerja, dan upaya yang dilakukan Pegawai Negeri Sipil dalam pengembangan pariwisata di Dinas Kepemudaan, Olahraga dan Pariwisata (Disporapar) Kota Metro Provinsi Lampung. Metode : Metode penelitian yang digunakan adalah metode penelitian deskriptif kualitatif dengan pendekatan induktif. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara, observasi dan dokumentasi. Hasil/Temuan : Temuan dari penelitian ini adalah keterbatasan kualitas dan kuantitas pegawai Dinas Kepemudaan, Olahraga dan Pariwisata (DISPORAPAR) Kota Metro, serta keterbatasan anggaran dalam pengelolaan pariwisata. Inisiatif peningkatan kinerja pegawai pengelola pariwisata Dinas Olahraga Pemuda dan Pariwisata Kota Metro (DISPORAPAR) merupakan inisiatif pertama dan kedua dalam rangka meningkatkan kualitas pegawai Dinas Olahraga Pemuda dan Pariwisata Kota Metro (DISPORAPAR). dengan pihak ketiga, dalam hal ini pihak swasta, untuk mengatasi keterbatasan anggaran. Kesimpulan : Menunjukan bahwa kinerja Pegawai Negeri Sipil dalam pengembangan pariwisata di Dinas Kepemudaan, Olahraga dan Pariwisata (Disporapar) Kota Metro Provinsi Lampung berdasarkan indikator kinerja didapatkan sudah baik dalam indikator kemandirian (reliability), spontanitas (inisiatif), kemampuan beradaptasi, dan kerjasama. Namun, pada indikator kualitas dan kuantitas kerja dirasa masih belum maksimal. Kata kunci: Kinerja, Pengembangan Wisata, Pegawai Negeri Sipil.

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Campus > IPDN Kampus Jatinangor
Depositing User: Manajemen Sumber Daya Manusia Sektor Publik FMP
Date Deposited: 05 Jun 2024 06:58
Last Modified: 05 Jun 2024 06:58
URI: http://eprints.ipdn.ac.id/id/eprint/17831

Actions (login required)

View Item View Item